Den Haag viert 31 maart opening Grote Marktstraat

grote marktstraat

En of u voor die opening maar niet met uw totaal ongewenste fiets wil komen.
Liever zien ze helemaal niemand vanuit het stadhuis op hún avenue.
Een beetje avenue hoort wel leeg te zijn.
Publiek, fietsen etc. worden gezien als straatvervuiling die zoveel mogelijk tegengegaan dient te worden.
Alles wat er zich bevindt laten ze het liefst door hun straatcoaches in de zijstraten mieteren.
Misschien is het inrichten van de Gedempte Gracht, de Gedempte Burgwal en de Spuistraat als “dienstingang” voor al dat plebs wel een oplossing.
Dan houdt die Grote Marktstraat de uitstraling, die ze vanuit dat ijspaleis het liefst zouden willen verordonneren.
Het is ook de geméénte die het viert.
Voor de Hagenees zelf valt er maar weinig lol aan te beleven.

Over denhaagtekijk

Kritisch blog over het reilen en zeilen van het Haagse gemeentebestuur. Ze rijden maar al te vaak een scheve schaats.
Dit bericht werd geplaatst in Maatschappij, Politiek en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Den Haag viert 31 maart opening Grote Marktstraat

  1. Stefan van der Bilt zegt:

    Je moet wel de feiten onder ogen zien: fietsers kopen veel te weinig om de boel in de binnenstad te renderen: of denk je soms dat die een HD-tv achterop hun rijwiel meemenen?. Als winkelier ben je die liever kwijt dan rijk.
    Mensen die met OV of fiets komen: laten we eerlijk zijn, het zijn toch een beetje de losers van de stad. Die zijn niet echt representatief voor de stad en geven de GM-straat een ronduit belabberde uitstraling.
    Via de achteringang naar de Grote Martkstraat is onzin. Wat hebben die mensen daar te zoeken?
    De Action richting Centraal, de Blokker aan de Spuistraat en de HEMA aan de Voldersgracht lijken me voor die mensen ruim voldoende. En Cash Converters zit gelukkig een heel eind verder weg.
    Voor mij mogen al die fietsen met de shovel worden verwijderd. Die rammelkasten in de binnenstad zijn we liever kwijt dan rijk.

    • En hoe moeten dan die wél geslaagden, niet fietsers, die dure stukken, die niet per fiets zijn te vervoeren, meenemen, als ze er niet met de auto kunnen komen?
      Zie het maar onder ogen. De gemeente heeft de binnenstad gewoon rigoureus de nek omgedraaid. De welgestelden gaan gewoon naar Leidschenhage. En de fietsers die niet met hún auto in de binnenstad kunnen komen rijden ook naar andere winkelcentra. Je hebt als ondernemer niks meer aan dat Haagse centrum.

  2. fiets zegt:

    Automobilisten zijn toch eigenlijk de tokkies van het verkeer – asociaal en ook best wel dom. En het linkse gemeentebestuur blijft de blikken doodsmachines de hand boven het hoofd houden. Wanneer wordt Den Haag nu eindelijk autovrij?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s