’t maar geen Moslims zijn

De veenbrand van 2002 is nooit helemaal gedoofd

Ronald Buijt

Hou op met dat elitaire verhaal over “0,2%”
Mijn kiezers leven in wijken waar al 75% Marokkaan, Turk of Pool is, aldus Ronald Buijt

Lees meer….

Over denhaagtekijk

Kritisch blog over het reilen en zeilen van het Haagse gemeentebestuur. Ze rijden maar al te vaak een scheve schaats.
Dit bericht werd geplaatst in Maatschappij, Politiek. Bookmark de permalink .

2 reacties op ’t maar geen Moslims zijn

  1. Hans van der Waal zegt:

    Kopie van een mail die ik toezond aan een Surinaamse vriendin van mij uit
    de Schilderswijk, samen hebben wij in het verleden het verzet geleid tegen
    de komst van een harddrugscentrum aan een speelplein waar dagelijks
    tientallen kinderen speelden.

    Kijk ik begrijp die mensen goed, dat ze hier naar toe komen.
    Maar alleen Syrie heeft al 23 miljoen inwoners.
    Heb net een artikel van een Syrische psychiater gelezen er mengen zich ook heel veel mensen uit andere landen onder.
    Een Syrisch paspoort kan je al kopen voor 1.000 euro.
    En we hebben het alleen over Syrie, maar Libie, Libanon en de Palestijnse gebieden is net zo’n klere zooi
    en die zullen ook massaal hier naar toe komen, allemaal zwaar getraumatiseerd, want wat die mensen mee hebben gemaakt is vreselijk.

    Maar er is een oude wet als je troebel water mengt met helder water, dan krijg je altijd weer troebel water.

    En dat realiseren, die idioten zich niet, die ons besturen.
    Een aangetrouwde nicht van me, ze is met een nicht van mij getrouwd, heeft net in Israel familieleden verloren, die door een stel Islamitische fanatische ellendingen zijn opgeblazen, willen wij dat ook in Nederland.
    En dan zijn er goed willende onnozelaars, die het gek vinden, als Israel keihard terugslaat.

    -Gelukkig zijn wij zover, dat we ons over dat lesbo-homo huwelijken niet druk maken, zo van als ze daar gelukkig mee zijn, dan zoeken ze dat zelf maar uit-
    en dan halen we wij massaal mensen binnen, die alleen al over de positie van de vrouw totaal andere opvattingen hebben dan wij.
    Je mag best weten, je weet ik behandel een ieder die tegen over me staat als mijn gelijke, maar ik erger me dood aan die vestgemeste vrouwen van een jaar of veertig-want dat schijnt Pa zo leuk te vinden- die stijf in de lappen gehuld tot op hun kop hier rondlopen.
    Gelukkig heb ik veel Turkse en Marokkaanse meisjes in de klas gehad en ik ben fan van dat soort meiden.
    Ze werken en studeren zich 2 slagen in de rondte en zijn vastberaden, om zich van dat achterlijke regime van hun familie te ontdoen, maar je wil niet weten wat die meiden moeten verduren.
    Ik zat eens met twee studenten uit Delft in de trein -beide tussen voor een ingenieurs opleiding- hij ging een bruid laten overkomen uit Marokko- dat meisje vroeg heel terecht -waarom, je kan toch ook met een meisje hier trouwen- (ik dacht bij me klootzak -het was een beeldschoon kind- ze zit recht tegenover je) nee,
    dat kon niet want hij wilde niet trouwen met een slimme vrouw, hij wilde dus geen vrouw, maar een huisslaaf.
    En dat gebeurd dus onder het regime van twee partijen PvdA, VVD met steun van D66 en die onnozelaars van de Christen Unie.

    Allemaal partijen die de emancipatie van de vrouw, de vrijheid van meningsuiting en de vrije burgerrechten hoog in hun vaandel hebben, kan u het volgen?
    .
    En gaan te keer tegen de premier van Hongarije, dat die hek om zij land heen zet.
    Het is verdomme te hopen, dat dit kabinet zo snel mogelijk valt, want het is allemaal te gek om los te lopen.
    Je haalt massaal de ellende binnen en al die mensen die roepen het is zo zielig-en dat geen misverstand en dat is het ook.
    Maar deze idealistische onnozelaars zullen over tien jaar achter hun oren krabben.
    In de haven is er een keihard gezegde:

    Leer een lamme lopen en je krijgt met de stok op je flikker.

    En met mijn 72 jaar heb ik geleerd, dat dit een waarheid is zo groot als een koe.

    Mijn oude moeder had ook zo’n wijsheid, die ze velen malen voorhield.

    Je wordt nooit door iets goeds overreden, maar altijd door een strontkar.

    En die idealistische onnozelaars omarmden een aantal jaren geleden de Arabische lente, want die mensen moesten absoluut ook onze democratie.
    Nou we zien wat die democratie de gewone man in Irak en Syrië heeft gebracht.

    Maar ik zal me op democratische wijze tegen deze idioterie tot het uiterste verzetten, want ik vind het een ondragelijke gedachte, dat de mogelijkheid zou bestaan, dat zij worden gedwongen om met van die achterlijke sluiers te gaan lopen.
    Want denk nu niet, dat zij onze vrijheid van godsdienst etc. zullen respecteren, wie dat denkt is vreselijk naïef.
    Hun grootmoeder zou zich in haar graf omkeren, alleen al bij de gedachte, dat
    haar kleindochters zich daar in zouden moeten schikken.

    De waarden die Spinoza en Erasmus eeuwen geleden voor dit land hebben geformuleerd zullen worden vertrapt en hun beelden zullen worden omgehaald en de intolerantie zal hoogtij vieren.
    Terug naar de 15e eeuw toen we nog nooit van godsdienstvrijheid en het vrije woord
    hadden gehoord.

    Maar 1 lied zegt meer dan duizend woorden.

  2. Hans van der Waal zegt:

    Voor iedereen die denkt dat de islam een vredelievend geloof is en dat deze serie moordenaars hun wandaden niet op teksten van de koren baseren: http://www.ex-moslims.nl/ niet dat de Bijbel zo’n vrolijk boek is.

    http://www.nieuwwij.nl/interview/karen-armstrong-niets-in-islam-gewelddadiger-christendom/

    Onze kruistochten waren ook gebaseerd op die onzin en niet te vergeten de brandstapels die door de Spanjaarden in onze landen (Nederland en Belgie) werden op gericht voor die heidense ketters.

    Ik ben als jongetje van zes naar de zondagsschool door mijn moeder gestuurd en na drie keer te zijn geweest, weigerde ik te gaan en zei “deze onzin wil ik nooit meer horen” het was anderhalfuur lang “hel en verdoemenis”. Mijn moeder in alle staten, maar mijn vader (ik mis hem nog steeds af en toe en denk dan dan wat zou die ouwe(niet lelijk bedoeld integendeel!!!) er nou van gevonden hebben.

    Maar goed na jaren godsdienstoorlogen in Europa en op de brandstapel zetten van mensen, omdat ze dat sprookjesboek niet goed uitlegde, zijn we eindelijk van die onzin af en halen we met bakken de ellende binnen aan mensen die hun “wijsheid” baseren op een ander sprookjesboek, dat eeuwen geleden aan Mohammed gedicteerd is.

    Kan best zo zijn, dat wil ik helemaal niet bestrijden, maar hebben ze nooit overwogen, dat er bij God ook misschien sprake kan zijn van voortschrijdend inzicht. Waarbij ik absoluut niet zeg, dat alle moslims geweldadig zijn, want ik maak regelmatig een praatje met die ouwe knakkers en ook die meisjes heb je absoluut geen last van integendeel ik denk nog met grote dankbaarheid terug aan die meisjes, die Marianne in het laatste jaar van haar ziekte in het verpleeghuis hebben verpleegd.

    Maar die jonge testeron kanonnen, die aan de Griekse grens op zijn Italiaans worden gecontroleerd moet je gewoon niet in de EU toelaten. Om mijn kleine nichtje te citeren ze denken maar aan twee dingen: vechten en n….. en als ze het 1 niet kunnen dan gaan ze het andere doen.

    Hardvochtig zult u zeggen, want bij die jonge gasten zullen er toch ook wel een hoop goede onder zitten ja misschien wel en vanuit dat ene individu, die geen kwade bedoelingen heeft zeer onrechtvaardig, dat is juist.

    Maar om de term van Helmut Schmidt (was er nog maar een man van vergelijkbare statuur in Duitsland) dat is Real politik en wat grootmoeder Merkel en haar koorknaapje hier in Holland bedrijven is sprookjespolitiek net zoals Colijn dat deed in de dertiger jaren “landgenoten gaat u rustig slapen.” Nou dat hebben onze ouders geweten. Een ieder mag van mij in God geloven, dat doe ik ook maar religies welke dan ook ik moet er niets van hebben ik walg van al die betweters die denken, dat zij het ware geloof hebben. Alleen al die pretentie is walgelijk Ik heb mijn eigen God en die is van iedereen.

Geef een reactie

