Bijstandsgerechtigde ook in 2014 nog steeds goed af

Een werkende met een gezin, die 130% van het minimumloon verdient, heeft slechts 28,74  per maand meer te besteden dan een bijstandsgerechtigd echtpaar of samenwonend stel. 

Uitgaande van een huur van 455 euro en de douceurtjes die je dan ten deel vallen zoals huurtoeslag,  kwijtschelding van gemeentelijke heffingen etc. heb je als bijstandsgerechtigde geen reden tot klagen.

Meer….

Over denhaagtekijk

Kritisch blog over het reilen en zeilen van het Haagse gemeentebestuur. Ze rijden maar al te vaak een scheve schaats.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

5 reacties op Bijstandsgerechtigde ook in 2014 nog steeds goed af

  1. Henk zegt:

    Bij mijn bedrijf werkt een persoon die is pas aangenomen, hij zegt na 5.5 maand stop ik ermee, anders gaat mijn uitkering omlaag en thuis moet ik nog veel aan het huis doen. Dan denk ik hoe krom kan de wereld zijn. Ik geef hem gelijk .

    • Upyours zegt:

      Van welke uitkering dan? Niet van een bijstandsuitkering want iemand die zelf stopt met werken is fout door schuld en krijgt geen uitkering meer.
      Toen ik ging werken vanuit een bijstandsuitkering deed ik dat met meerdere mensen uit de bijstand en de persoon die niet door de proeftijd kwam en dat was zijn eigen schuld kreeg als strafkorting een maand lang geen uitkering.

  2. Upyours zegt:

    Van je bedragen kloppen niet zoveel. Je maakt fouten bij de huur en zorg toeslag, waterschap enz, enz, enz. Ik heb gewerkt voor 133% van het minimumloon en ik kwam toen uit de bijstand en ik was als werkende 400 euro per maand netto beter af dan in de bijstand. Ik weet wat liever doe en dat is werken.
    En een huur van 455 euro voor een gezin of echtpaar uit welke droomwereld komt u. Een beetje huur is al gauw 500 euro voor een flat hoor of een drie kamer woning in elk geval in mijn gemeente.

    En je houdt geen rekening dat ook lage inkomens tot 2000 euro bruto per januari 2014 net zoveel profiteren van de belasting maatregelen als nu mensen in de bijstand doen.
    Het gat bijstand en werken wordt hierdoor zelfs groter.

    • Er is wel degelijk rekening gehouden met die “meevaller” voor lagere inkomens in 2014
      In het overzicht zijn reeds de lagere loonheffingen van 2014 doorberekend.

      http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

      Een hoger huur berekenen kan ook , maar dan wordt het nog onaantrekkelijker om te werken.
      Mensen boven 23.600 krijgen geen huurtoeslag meer.
      Als er 100 euro bijkomt aan huur, dan gaat de laatste in het overzicht er 100 op achteruit en de bijstandsgerechtigde wordt grotendeels gecompenseerd.

      Toeslagen proefberekening;
      http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

      De heffingen van waterschap en afvalheffing zijn gebaseerd op de Haagse tarieven.

      Als je dus vindt dat het niet klopt, dan moet je je maar beklagen bij de overheid want we kunnen er niet meer of minder van maken dan dat zij dicteren.

  3. austinp76 zegt:

    Als een ondernemer gebruik maakt van belastingvoordelen en subsidieregelingen of mazen in de wet, dan is het een slimme ondernemer. Als een uitkeringsgerechtigde gebruik maakt van belastingvoordelen en subsidieregelingen of mazen in de wet, dan is het een profiteur.

Geef een reactie

